Verkeer

Inhalende vrachtwagenchauffeurs. Daar vind ik wat van.

Inhalende vrachtwarenchauffeurs. Daar vind ik wat van. Ik vind het namelijk ontzettend asociaal. 10, 20 auto’s die vol op de rem moeten en vervolgens vijf tot tien minuten lang 50 kilometer per uur langzamer moeten gaan rijden omdat jij – en met jij bedoel ik de inhalende vrachtwagenchauffeur – zo nodig 5 minuten eerder op je bestemming wilt zijn. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je er veel meer tijdswinst mee behaalt.

Dus waarom doe je dat dan? Daar ben ik oprecht benieuwd naar. Kun je er gewoon niet tegen als iemand minder hard dan de toegestane snelheid rijdt? Guess what, ik ook niet. Maar jij dwingt mij er toe, omdat jij zo nodig met 2 kilometer per uur snelheidsverschil moet gaan inhalen.

Of vind je gewoon dat jij als vrachtwagenchauffeur king of the road bent, en dat je je daarom niets hoeft aan te trekken van je medeweggebruikers? Misschien besef je gewoon niet hoeveel ergernis je veroorzaakt bij automobilisten? Ik weet het niet, maar ben zeer benieuwd…

Kijk, ik erger me wel vaker aan vrachtwagenchauffeurs hoor. Als je de hele straat dicht zet omdat je ergens achteruit in moet draaien en daar vervolgens 5 minuten over doet. Of midden in een woonwijk de wagen maar midden op straat neer zet om te lossen.

Maar goed, dat snap ik in elk geval nog. Je moet daar nu eenmaal lossen, niets aan te doen. Daar kan ik begrip voor opbrengen, en ook wel wat geduld. Erger ik me ook aan, maar lang niet zo erg als aan inhalende vrachtwagenchauffeurs. Dat is gewoon asociaal. Dat vind ik ervan.

Ben jij zo’n inhalende vrachtwagenchauffeur? Plaats dan alsjeblieft een reactie hieronder, want ik ben echt heel, heel benieuwd naar waarom je dat je dat doet, en hoeveel tijd je er mee wint op een dag.

En wat vind jij ervan?

Delen is fijn!

Geef een reactie

Fijne reacties

Zelf reageren? leuk, maar houd je aub aan de huisregels. Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *